Technologie Continental
Technologie stosowane w oponach Continental
Black Chili Compound
Black Chili to unikalna mieszanka gumowa, produkowana tylko w Niemczech, która zrewolucjonizowała opony rowerowe. Zastosowana w oponach z górnej półki mieszanka Blach Chili to kompromis między przyczepnością a oporem toczenia. Liczne zwycięstwa w testach dowodzą wymiernych korzyści. Najnowsze związki polimerów, mikroskopijne cząstki sadzy i optymalne wypełniacze gwarantują unikalne działanie - od opon downhillowych do szosowych. Mieszanka Blach Chili zmniejsza o 26% opory toczenia i zapewnia o 30% lepszą przyczepność niż mieszanki krzemianowe. Opony z Black Chili charakteryzuje również większy przebieg oraz, co jest rzadko spotykane w oponach z zaawansowanymi mieszankami, ich właściwości są zmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.
Vectran Breaker
Tworzywo Vectran jest uzyskiwane z ciekłokrystalicznego polimeru Vectran. W ten sposób powstaje termoplastyczne, wielowłóknista nić. Ta częściowo krystaliczna tkanina ma lepszą odporność na przecięcia niż aramid i pięciokrotnie większą wytrzymałość na rozciąganie niż stal, a do tego jest lżejsza od nici nylonowej o porównywalnej grubości. Vectran zachowuje te własności nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach atmosferycznych.
PolyX Breaker - wyjątkowa wytrzymałość
PolyX Breaker to wykorzystanie wiedzy z branży samochodowej w segmencie opon rowerowych: poliester od wielu lat jest z powodzeniem stosowany do produkcji opon samochodowych i sprawdził się pod wieloma względami. Niezwykle wytrzymałe włókno poliestrowe jest utkane krzyżowo z siateczką. Powstała w ten sposób tkanina jest bardzo gęsta, dzięki czemu posiada szczególną odporność na przebicie.
DuraSkin
Opony z boczną ochroną DuraSkin dobrze sobie radzą. Sa one używane w najbardziej niesprzyjających warunkach: opony rowerów, którymi jeżdżą kurierzy ocierają o krawężniki, a w rowerach turystycznych przemierzają całekontynenty i nie przecierają się.W sportach wyścigowych opony muszą wytrzymać ciężkie klasyki jak Paryż-Roubaix. Wysokogatunkowa tkanina poliamidowa niezawodnie chroni boczną część opony nawet w ekstremalnych warunkach. Opony te wyróżniają się brązową ścianką boczną.
Hardshell - ochrona przed przebiciami i większe przebiegi
Hardshell to połączenie kilku technologii, które czynią z oponę odporną niemalże na każde ciężkie traktowanie. Potrójny karkas o oplocie 60TPI stanowi mocną konstrukcję opony. Specjalna polyestrowa wkładka PolyXBraker ułożona na całej szerokości opony zabezpiecza oponę przed przebiciem. Kolejna warstwa Dura Skin znajdująca się na ścianach bocznych opony, zapobiega typowo miejskim uszkodzeniom jak otarcia np. o krawężnik. Opony w technologi Hardshell cechuje bardzo długa żywotność przy zachowaniu stosunkowo niskich oporów toczenia.
NyTech Breaker - ochrona przed przebiciem i szybkość w jednym
Pomiędzy bieżnikiem a karkasem opony ułożona jest specjalna nylonowa powłoka zabezpieczająca oponę przed przebiciem i nacięciami. Podobnie jak w przypadku zastosowania kevlaru opona jest bardzo wytrzymała, jednak w tym przypadku oferuje niższe opory toczenia i mniejszą masę. Technologia NyTech Breaker nie jest najbardziej skuteczną ochroną ze wszystkich technologi Continental, ale w zamian zachowuje sportowy charakter opony.
ProTection - najlepsza ochrona przed przebiciami
Technologia wzmocnień ProTection zapewnia oponom idealną kombinację płynnego toczenia się, przyczepności i odporności na przebicia. Jest to możliwe dzięki dodatkowej warstwie ochronnej oplatającej oponę, co czyni ją dodatkowo odporną na uszkodzenia w każdym calu. Pomimo dodatkowej warstwy opona ma znakomite właściwości tłumiące i trakcyjne. Black Chili zapewnia wymaganą płynność toczenia i przyczepność. Dodatkową zaletą ProTection jest przygotowanie pod technologię Revolution Tubeless Ready, która umożliwia szybki montaż opony. W celu uzyskania optymalnych rezultatów polecany jest uszczelniacz Continental RevoSealant.
RaceSport - lekka, szybka, bezpieczna
Stworzona do jazdy w wyścigach MTB: oplot w RaceSport łączy w sobie lekkość budowy i odczuwalnie lepszą ochronę przed przebiciem. Wraz z uznanymi profesjonalistami w kolarstwie górskim, stworzyliśmy idealną podstawę do dalszego tworzenia opon do współzawodnictwa. Produkowane ręcznie w Niemczech, mają o 30% lepszą ochronę przed przebiciem niż opony Supersonic. Różnica spowodowana jest budową opony - zwłaszcza gładkim i drobnym oplotem z nylonu z ochronnym gumowym wsadem. Uzupełnienie stanowy mieszanka Black Chili, będąca najlepszą kombinacją najlepszą kombinacją dla opon wyścigowych XC i do maratonów.
Supersonic - wyjątkowe doświadczenie prędkości
Linia produktów Supersonic do rowerów górskich i szosowych stanowi niepokonaną broń w zakresie prędkości - szybkie na wyścigach, podczas prób czasowych i maratonów. Każdy produkt Supersonic jest optymalny ze względu na niską wagę i zredukowane opory toczenia. Elementy opon i dętek Supersonic są zredukowane do niezbędnego technicznego minimum. Odnosi się to do grubości wypełnienia opony, mieszanki bieżnika oraz ścianek dętek. Zastosowano wyłącznie najwyższej jakości materiały: wysokiej jakości nylon w wypełnieniu, najnowszą technologię mieszanki gumowej Black Chili oraz wyszukane profile przeznaczone do różnych zastosowań. Bezkompromisowość w zakresie wagi i oporu toczenia oznacza także konieczność wprowadzenia zmian w odniesieniu do innych właściwości opon. Parametry i ochrona przed uszkodzeniami zapewniane przez opony Supersonic są nieporównywalne wśród naszych opon uniwersalnych. Inżynierowie i chemicy dowiedli swojej doskonałości zawodowej, a produkty Supersonic stanowią szczytowe osiągnięcie w świecie wyścigów i tuningu.
UST - Opony bezdętkowe Universal System Tubeless
Opony bezdętkowe współpracują zarówno z kołami i obręczami UST jak i Rygida/Nagesti. Opona wraz z obręczą tworzą szczelną komorę powietrzną. Dętka staje się zbędna i przebicie przez jej przyszczypnięcie nie jest już możliwe. W porównaniu z klasycznym systemem można stosować niższe ciśnienie. Komfort jazdy wzrasta, tak samo jak kontakt mocniej uginającej się opony z nierównym podłożem. Mniejsze ciśnienie oznacza lepszą trakcję.
Apex
Stosowana od wielu lat w oponach samochodów osobowych, technologia Apex skutecznie stabilizuje oponę w zakrętach. Technologia ta może być przydatna również w oponach rowerowych: Apex to kauczukowy profil, który jest umieszczany między warstwami osnowy na stopce opony. Usztywnia on boczne ścianki opony minimalizując w ten sposób przesuwanie się opony względem obręczy pod działaniem dużych obciążeń poprzecznych. Ponadto usztywnione ścianki boczne zmniejszają ryzyko przebicia i zapobiegają spadaniu opony z obręczy. Właściwości te wykorzystano w oponach do downhill'u i freeride'u. Ciśnienie robocze można jeszcze obniżyć z korzyścią dla przyczepności, ale bez pogorszenia własności opony podczas jazdy po łuku i bez zwiększenia ryzyka przebicia.
Active Comfort Technology
Opony wyprodukowane z zastosowaniem Active Comfort Technology cechuje większa absorpcja drgań i większy komfort użytkowania.