
Producent
Cena
-
od
do
Opony rowerowe
Wybór odpowiedniej opony rowerowej jest niezwykle istotny, dlatego też przed dokonaniem zakupu należy rozważyć wszelkie „za i przeciw”. Inne bowiem opony powinni kupować posiadacze rowerów miejskich, inni zaś rowerów szosowych. Poszukując opony idealnej istotna jest nie tylko cena, ale również rozmiar, szerokość, czy też materiał użyty do jej produkcji. W wielu sytuacjach opony rowerowe są tematem bagatelizowanym. O ile jest to zrozumiałe w przypadku osób korzystających z roweru sporadycznie, o tyle osoby, które używają go na co dzień powinny przykładać do tej kwestii o wiele większą wagę. Warto wiedzieć, że nie istnieje coś takiego, jak uniwersalne opony rowerowe. Modele przeznaczone do jazdy w terenie okażą się niekomfortowe podczas jazdy po asfalcie i na odwrót.
Na co zwracać uwagę decydując się na zakup opon rowerowych?
Ceny opon do rowerów są ważne, ale również ich rozmiar. W sytuacji, w której nie pamiętamy rozmiaru kół roweru, warto spojrzeć na bok opony. Znaleźć tam można nie tylko logo producenta, ale również informacje związane z miejscem produkcji oraz wielkością oraz szerokością opony. Nie bez znaczenia jest również jej szerokość. Warto więc wiedzieć, że im węższa opona, tym mniejsze opory toczenia będzie ona stawiać, co ma szczególne znaczenie przede wszystkim podczas wyścigów na szosie.
Do wyżej wspomnianych rowerów szosowych wykorzystywane są najczęściej opony, których szerokość waha się między 22 a 32 mm. Jednak skrajne wartości stanowią rzadkość, ponieważ wielu rowerzystów preferuje opony w rozmiarach 25 oraz 28 mm. Kwestia ta związana jest z komfortem jazdy, ponieważ im węższa opona, tym bardziej odczuwalne będą różnego rodzaju nierówności znajdujące się na asfalcie. W przypadku rowerów miejskich, crossowych oraz trekkingowych, dobrym pomysłem może okazać się zakup opon o szerokości od 32 do 47 mm.

Opony rowerowe a bieżnik i styl jazdy
Mówiąc o oponach do rowerów nie sposób nie wspomnieć o bieżniku oraz stylu jazdy. Wielu początkujących rowerzystów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak duży wpływ zarówno na styl, jak i wygodę jazdy ma właściwy dobór rzeźby bieżnika. Czasami zdarza się, że kupując rower górski z mocno terenowymi oponami, jeździmy nim wyłącznie w mieście, nie zdając sobie sprawy z tego, jak dużo siły marnują na opory toczenia. W takiej sytuacji wystarczy wymiana opony na taką, która posiada gładki bieżnik – wówczas jakość jazdy poprawia się w znacznym stopniu.
Opony rowerowe i ich cena
Wiele osób poszukując opon do swoich jednośladów zwraca uwagę przede wszystkim na ich cenę. Oczywiście nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, ile kosztują opony rowerowe, ponieważ kwestie te uzależnione są od wielu czynników. Mowa tu przede wszystkim o ich wielkości, materiale wykorzystanym do produkcji, producencie oraz docelowym przeznaczeniu.

Różne rodzaje opon rowerowych
Obecnie, na rynku nabyć można kilka rodzajów opon. Jednym z nich są opony szosowe, które są dość wąskie i w wielu przypadkach pozbawione bieżnika. Decydując się na ich zakup warto zwrócić uwagę przede wszystkim na szerokość oraz mieszanki gumowe, które zostały wykorzystane do ich produkcji. W przypadku tej kwestii szczególne znaczenie ma pora roku oraz warunki pogodowe, w których będziemy użytkować wybrany model. Poza standardowymi wariantami, wielu producentów oferuje opony szosowe przeznaczone do jazdy w okresie jesienno-zimowym, które gwarantują komfort oraz bezpieczeństwo jazdy.
Opony rowerowe to również opony górskie, posiadające wyraźne kostki bieżnika. Kostki te występują w wielu różnych wielkościach, wysokościach, jak i o zróżnicowanej gęstości. Opony z gęstymi i małymi klockami doskonale odnajdą się w przypadku twardej nawierzchni, takiej jak asfalt. Gwarantują dużą przyczepność oraz nieduże opory toczenia kosztem właściwości jezdnych w nieco trudniejszych warunkach pogodowych. W cięższych warunkach warto zabrać opony mające wysokie i duże klocki bieżnika o niskiej gęstości upakowania. Należy jednak pamiętać, że opony te nie sprawdzą się w przypadku jazdy po asfalcie ze względu na duży hałas i opór toczenia.