
Producent
Cena
-
od
do
Koła rowerowe
Koła to jeden z najważniejszych elementów roweru. To właśnie od nich powinno się zacząć tunning roweru jeżeli chcemy rzeczywiście zwiększyć jego efektywność. Redukcja wagi na tzw. masie rotującej daje znacznie większe korzyści niż kupno lżejszej ramy czy innych komponentów. Koła rowerowe można zbudować z części lub wybrać koła systemowe, czyli takie które posiadają unikalne komponenty i są zaplecione fabrycznie. W naszej ofercie znajdą Państwo zarówno gotowe koła DTSwiss oraz koła Shimano, jak i poszczególne części. Co równie istotne, piasty Novatec i obręcze Stan’s no Tubes mogą posłużyć za doskonałą bazę do budowy lekkich i wytrzymałych kół.
Koła rowerowe – dlaczego są tak istotne?
Warto jednak mieć świadomość, że koła w rowerze na niewiele się jednak zdadzą bez dobrych opon. Dlatego też proponujemy Państwu opony rowerowe najbardziej uznanych marek. W naszej ofercie znajdują się opony Schwalbe, Michelin i Continental. Dzisiaj opony rowerowe mogą być bezdętkowe i do takich proponujemy mleczko uszczelniające Stan’s no Tubes lub Continental. Dla tradycjonalistów mamy w ofercie dętki rowerowe Michelin, Continental i Schwalbe, dzięki czemu każda osoba z pewnością znajdzie coś dla siebie.
Każdy miłośnik rowerów zapewne wie, jak istotne są koła do rowerów. To właśnie ten element jest w stanie sprawić, że użytkowanie nawet starego roweru stanie się przyjemnością. Znaczna część amatorów, chcąc rozpocząć tuningowanie swojego jednośladu, zaczyna właśnie od kół, które mają ogromny wpływ na jakość jazdy. Warto również wiedzieć, że koła rowerowe działają podobnie, jak koła zamachowe. Jeżeli chcemy przekonać się o tym, jak znaczący może być to efekt, wystarczy najpierw poruszać się rowerem z wysoką obręczą aerodynamiczną, a następnie z niską. Taką samą rolę odgrywa zmienienie opon z ciężkich na lekkie. Część specjalistów twierdzi, że warto „odchudzić” swoje koła oraz opony, by móc uzyskiwać coraz to lepsze efekty.

Koła do rowerów i ich typy
Decydując się na zakup kół do rowerów warto poznać ich typy. Wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje kół, a są to: koła systemowe oraz klasyczne. Koła klasyczne zbudowane są ze standardowych obręczy, piast oraz szprych. Ich niewątpliwą zaletą jest fakt, iż elementy te bez problemu mogą zostać zamienione na ich kompatybilne odpowiedniki. Natomiast na koła systemowe składają się dopasowane do siebie elementy, tworzące razem zupełnie nową jakość. W sytuacji, w której jeździmy z dala od metropolii, warto rozważyć zakup kół klasycznych, które będą sprawdzać się lepiej. Plusem jest fakt, że bez problemu można wymienić oddzielnie wszystkie elementy, dzięki czemu bez większego problemu naprawimy swój sprzęt. Zazwyczaj koła klasyczne mają 32 lub 36 szprych, które zostały splecione w trzy krzyże. Koła te mogą posiadać obręcze, które zostały dopasowane do opon z dętkami lub przy użyciu odpowiednich taśm uszczelniających do opon bezdętkowych.

Koła w rowerze powinny być dopasowane do jego zastosowania
Warto pamiętać, że koła powinny być dobierane przede wszystkim pod kątem ich zastosowania. Przykładowo, posiadacze roweru enduro raczej nie powinni decydować się na zakup lekkich kół XC, ponieważ nie sprawdzą się najlepiej. Podobnie, jak w rowerze przeznaczonym do maratonu zbędny okaże się montaż szerokich obręczy zjazdowych. Oznacza to, że wprowadzając różnego rodzaju zmiany i ulepszenia w jednośladzie, powinniśmy mieć pewność, że sobie tym nie zaszkodzimy.
Niezależnie od tego, na jakie koła rowerowe się zdecydujemy, należy o nie odpowiednio dbać. Tylko wtedy otrzymujemy gwarancję, że będą służyć w pełni niezawodnie przez bardzo długi czas. Najbardziej sprawdzonym oraz najprostszym sposobem jest wykonywanie systematycznej inspekcji, która polega przede wszystkim na weryfikowaniu naciągu szprych. W profesjonalnym warsztacie wykorzystuje się do tego tensiometr, natomiast zwykły posiadacz roweru może w tym celu. użyć własnych palców, ściskając szprychy w dłoni, weryfikując czy żadna ze nich nie jest zbyt luźna. W przypadku kół tylnych, szprychy po stronie napędu, z reguły są naciągnięte nieco mocniej. Oczywiście bez tensiometru ciężko ocenić czy naciąg jest idealny, dlatego po ewentualnej kraksie warto koło sprawdzić w serwisie.