Nowość od Schwalbe - Nobby Nic


Na sezon 2015 Schwalbe przygotowało zupełnie nową oponę Nobby Nic. Kto miał okazję jeździć na obecnym modelu wie, że jest to jedna z lepszych opon MTB, którą można używać podczas trudniejszych maratonów, ale dobrze sprawdzi się też w jeździe All Mountain czy Enduro.

Nowa opona AD 2015 będzie już trzecią odsłoną tego popularnego modelu. Tak jak zapewnia szef działu produktowego Markus Hachmeyer:
„To nie jest najszybsza opona Cross-Country, ani najmocniejsza opona Enduro. Nie jest to również opona na błotniste podłoże, ale jeżeli szukasz opony, która sprawdzi się w każdej sytuacji, opony która nigdy nie będzie tą nieodpowiednią, kiedy pogoda nie ma znaczenia i nie ważne w jakim terenie się znajdziesz, nie ma lepszego wyboru niż nowy Nobby Nic”.

Opona jak przystało na nowy model jest całkowicie przeprojektowana, od ścianki bocznej, po każdy klocek bieżnika. Celem tych wszystkich zabiegów miała być jeszcze większa uniwersalność tej opony. Wygląda na to, że się udało skoro Schwalbe zastępuje nowym Nobby Nic’iem oponę Fat Albert, która nie będzie już produkowana.

Ważną informacją dla osób, które używają tej opony do ścigania się w Maratonach czy XC, jest zachowanie masy i oporów toczenia na tym samym poziomie co w obecnym modelu.

Nowe elementy bieżnika to przede wszystkim większe i mocne klocki zewnętrzne. Pozawalają na lepszą kontrolę trakcji i panowanie nad rowerem. Dzięki nim pochylenie w zakręcie jest pewne i bezpieczne.

Większe odstępy pomiędzy klockami pomagają oponie oczyszczać się z błota. Klocki centralne zapewniają dobrą trakcję i krótką drogę hamowania przy zachowaniu stosunkowo niskich oporów toczenia.

W modelach Evolution zastosowano nową ścianę boczną z opasaniem Snake Skin. Dzięki nowej strukturze z pojedynczych włókien opona jest bardziej odporna na przebicia oraz dużo łatwiej dokonać konwersji na oponę bezdętkową. Z tego powodu Schwalbe wprowadza nową nazwę Tubless Easy zamiast obowiązującej Tubless Ready co ma podkreślić łatwość uszczelniania opony. Według inżynierów ze Schwalbe montaż opony Tubless Easy ma być tak samo łatwy jak klasycznych opon UST, jednak nadal opona będzie potrzebowała zastosowania płynu uszczelniającego. Opona z nową konstrukcją Snake Skin ma być o 50% bardziej wytrzymała na rozcięcia przy jednocześnie wzroście masy o ok. 40 gram.

Nico Lau z Cube Action Team wygrał Enduro World Series w Szkocji używając nowego Noby Nic’a.  Co ciekawe było to jego pierwsze zwycięstwo w tych zawodach. Jego komentarz jest dość jednoznaczny:
„Zdecydowałem się założyć oponę Nobby Nic na tylne koło i od razu poczułem niskie opory toczenia i doskonała przyczepność. W zakrętach była tak przewidywalna, jak Hans Dampf, którą  zwykle stosuje na tył. Z kolei hamowanie i jazda pod górę to wręcz istne szaleństwo. Opony dodawały mi prędkość i przeświadczenie, ze są mi potrzebne by wygrać!“

Opona będzie dostępna we wszystkich trzech rozmiarach kół. Dla 26 cali dostępne będą rozmiary 2.1, 2.25 oraz 2.35. W przypadku większych rozmiarów kół postawiono wyłącznie na rozmiary 2.25 i 2.35.

Przykładowe masy opon:
26x2.10 TublessEasy SnakeSkin Zwijana 515 gr
27.5x2.25 TublessEasy SnakeSkin Zwijana 610 gr
29x2.25 TublessEasy SnakeSkin Zwijana 650 gr


do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl