Koła szosowe Shimano 2015


Shimano wprowadza 5 nowych zestawów kół szosowych. Nowe produkty będą popularyzowały system bezdętkowy również na szosie.

Wiadomo, opony bezdętkowe świetnie sprawdzają się w MTB. Możliwość jazdy z niższym ciśnieniem, eliminacja przyszczypania dętki, lepsze ułożenie się opony w nierównym terenie to niektóre zalety tego systemu. Możliwość zastosowania płynu uszczelniającego pozwala na kontynuowanie jazdy po nie wielkim przebiciu co znacząco poprawia bezpieczeństwo. Opona bezdętkowa znacznie wolniej traci ciśnienie niż klasyczna dętkowa, co pozwala opanować i zatrzymać rower zanim całkiem stracimy ciśnienie.

Na szosie nie ma takich nierówności z jakimi muszą się mierzyć opony MTB, jednak podobnie zastosowanie opon bezdętkowych wpływa na komfort i bezpieczeństwo, a także na osiąganą prędkość. Tak samo jak w przypadku MTB, po przebiciu szosowej opony bezdętkowej, ciśnienie jest wytracane powoli. Jeżeli mamy wewnątrz płyn uszczelniający to można dalej kontynuować jazdę, bez konieczności jakiejkolwiek naprawy. Jednak to co w szosie jest nawet bardziej istotne niż w MTB  to masa i opory toczenia. Wiadomo, jeżeli chcesz odchudzać rower to zacznij od kół. Zysk obniżenia wagi na tzw. masie rotującej jest większy niż np. na kierownicy czy siodełku. W przypadku opon i dętek zysk ten jest największy, bo znajdują się na zewnętrznej części masy rotującej. Czyli pozbycie się kilkuset gram z kół jest doskonałym wynikiem. Co więcej brak dętki pozwala zmniejszyć opory toczenia. Opona podczas jazdy podlega stałej deformacji, poprzez deformację wytwarza się tarcie dętki o oponę skutkiem czego opona bardziej się nagrzewa.

Najwyższy aerodynamiczny model WH-RS81-C35-TL waży 1744 gramy. Koła wyposażone są w system szprych Optbal (14 prawych i 7 lewych) co znacząco zwiększa sztywność kół. Piasty posiadają skośne łożyska kulkowo-stożkowe z systemem Cone Adjustment pozwalającym na łatwe i szybkie skasowanie luzów.

Kolejny model to WH-RS81-C24-TL - bardzo lekkie i sztywne koła o masie 1581 gram. Obręcze są asymetryczne co zwiększa sztywność koła. Piasty posiadają skośne łożyska kulkowo-stożkowe z systemem Cone Adjustment, pozwalającym na łatwe i szybkie skasowanie luzów.

Model WH-RS610-TL również ma możliwość zamontowania opon bezdętkowych jak wyższe modele. Masa kół to 1791 gram. Szeroki kołnierz i asymetryczna obręcz zwiększają sztywność kół.

Największą nowością są koła WH-RX830-TL. Poza możliwością zamontowania opon bezdętkowych, piasty mają możliwość montażu tarcz hamulcowych w systemie Centerlock.  Koła posiadają aerodynamiczne obręcze i ich masa to 1841 gram.

Ostatnią nowością jest podstawowy model kół dostępny jedynie w wersji pod zwykłe opony dętkowe. WH-RS010-CL mimo iż jest podstawowym modelem posiada, tak jak i wyższe modele, bębenek kompatybilny z 10- i 11- rzędowymi kasetami. Piasty, podobnie jak w wyższych modelach posiadają łożyska kulkowo-stożkowe, jednak ustawienie łożysk odbywa się poprzez klasyczne kontrowanie konusów. Waga 1869 gram plasuje te koła jako doskonały model dla początkujących czy też drugi zestaw kół do treningów.





do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl